Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
- Wat zijn de betalingsmogelijkheden?Particulieren: Je kunt bij ons pinnen ( creditcard is ook mogelijk ). Contant liever niet! Zakelijk: Je geeft bij het maken van de afspraak de factuurgegevens door. Je kunt met pin of creditcard betalen, hiervan ontvang je een betalingsbewijs. Indien je een factuur nodig hebt, overleg dan met de chauffeur. Hij maakt hier een notitie van. Onder bepaalde voorwaarden kan een zakelijke klant ook achteraf via factuur betalen. Bewindvoering: Als je optreedt als bewindvoerder ontvangen wij graag vooraf per e-mail de goedkeuring dat je cliënt een afspraak mag maken. De factuur wordt dan naar de bewindvoerder gestuurd. Zo heeft je cliënt geen omkijken naar de betaling.
- Wanneer betaal ik?Wij vragen geen aanbetalingen. Je betaalt bij ons pas op het moment dat we bij je aanwezig zijn. Je laat ons de items zien en wij communiceren de prijs. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een exacte prijs vooraf te geven. Denk bijvoorbeeld aan meerwerk zoals loopwerk, demontage en overige werkzaamheden. Dit wordt vooraf besproken. Indien je niet aanwezig bent bij de afspraak kunnen wij vooraf een betalingsverzoek laten toekomen. Er dient dan vooraf betaald te zijn. We nemen alleen de aangegeven goederen mee! Indien het afwijkt nemen wij contact met je op hoe we het voor je kunnen oplossen.
- Wanneer hoor ik wat de definitieve prijs is?De prijzen op onze website / prijslijst zijn een indicatie We begrijpen dat het soms lastig is om precies in te schatten hoeveel afval je hebt. Daarom bespreken we altijd ter plekke de exacte prijs met je, voordat we beginnen met het laden.. In sommige gevallen is het lastig om een definitieve prijs af te geven via de prijslijst. Als de prijs niet helemaal naar wens is, zoeken we samen naar een oplossing. Misschien kunnen we een deel meenemen en passen we de prijs aan.
- Kunnen jullie aan de hand van foto's een definitieve prijs vooraf geven?Bij het maken van een afspraak vul je de items in die je wilt dat we ophalen. Er is een mogelijkheid om foto’s te uploaden. Je zou ons enorm helpen als je dit ook doet. Let wel: wij kunnen niet alle details zien op foto's. Als voorbeeld: er liggen een hoop vuilniszakken. Wat ligt er onder de vuilniszakken? Als dit vuilniszakken zijn dan kunnen wij het van tevoren inschatten. Ligt er bijvoorbeeld steenpuin onder. Dit kunnen wij niet aflezen van de foto. Daarom zijn onze prijzen altijd een indicatie. Indien het afwijkt als wij ter plekke zijn dan wordt de exacte prijs met je besproken.
- In welke regio’s zijn jullie actief?Wij hebben een landelijke dekking met uitzondering van het zuiden van Zeeland en de Waddeneilanden.
- Gelden voor iedere regio dezelfde prijzen?Jazeker! Wij hanteren in het hele land dezelfde prijzen.
- Hoe plan ik een afspraak in?Afspraken kunnen heel erg gemakkelijk via onze website gemaakt worden. Vul je postcode, selecteer het afval, kies een tijdsvenster en vul je verdere contactgegevens in. Je ontvangt van ons een bevestiging per email. Toch nog hulp nodig! Bel onze klantenservice wij helpen je graag verder.085-0810588
- Hoe weet ik hoe laat de Afval Ophaal Dienst bij mij arriveert?Je kiest tijdens het maken van een afspraak zelf een datum en tijdvenster. De avond ( rond 21:00 uur ) ontvang je een email met een link naar de track en trace van de chauffeur. Op de dag zelf wordt je ongeveer een half uur tot een uur van tevoren gebeld. Houdt je telefoon bij de hand! Door je op voorhand te bellen willen wij vertraging voorkomen voor de volgende klant(en). Indien wij je niet aan de lijn krijgen bestaat er de mogelijkheid dat wij doorrijden naar de volgende klant. Wij doen onze uiterste best om ons aan de tijden te houden. Soms lukt dit door omstandigheden niet. Denk hierbij aan file’s, weersomstandigheden of andere omstandigheden.
- Kan ik mijn afspraak nog wijzigen/cancelen?Jazeker kan dit! Heel erg gemakkelijk zelfs. Kost u maar 40 seconden. Zie hieronder het filmpje met de uitleg. U kunt in de bevestigingsemail de Rode Button gebruiken Wilt u de afspraak annuleren of verplaatsen? Annuleren: u ontvangt GEEN bevestiging hiervan. Verplaatsen: NA het annuleren dient u de pagina te verversen, kies een nieuw moment. U ontvangt WEL een bevestiging. U kunt natuurlijk ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. 085-0810588
- Waarom de Afval Ophaal Dienst en niet de gemeentelijke dienst?
Wat is het verschil tussen de Afval Ophaal Dienst en de gemeentelijke milieudienst?
Er zijn een aantal belangrijke verschillen tussen onze dienst en de gemeentelijke afvalophaaldienst:
- Flexibiliteit: Wij bieden een veel flexibelere service. In plaats van te wachten op een vaste ophaaldag, kunnen wij vaak nog dezelfde dag of de volgende dag bij je langskomen, mits je voor 12:00 uur boekt.
- Wat we meenemen: Wij nemen een veel breder scala aan afval mee dan de gemeente. Of het nu gaat om grofvuil, meubels, tuinafval of andere spullen: wij halen het bij je op. De gemeente heeft vaak beperkingen op het gebied van gewicht, formaat en soort afval.
- Snelheid: Wij zorgen voor een snelle afvoer van jouw afval. In plaats van dagen of weken te wachten, kunnen wij vaak nog dezelfde dag of de volgende dag bij je langskomen.
- Gemak: Wij doen al het zware werk voor je. Of het nu gaat om het laden van de spullen, het tillen naar beneden of het sorteren van het afval: wij regelen het allemaal.
- Regels en voorwaarden: Elke gemeente heeft zijn eigen regels en voorwaarden voor het ophalen van afval. Dit kan betekenen dat je aan allerlei eisen moet voldoen, zoals het bundelen van takken of het apart zetten van bepaalde materialen. Bij ons is het veel eenvoudiger: je belt ons, wij komen langs en nemen alles mee.
Kortom, de voordelen van onze dienst zijn:
- Snel: Afspraak vandaag nog mogelijk
- Flexibel: Wij passen ons aan jouw planning aan
- Compleet: Wij nemen (bijna) alles mee
- Gemakkelijk: Wij doen al het werk voor je
Waarom zou je voor ons kiezen?
Als je op zoek bent naar een snelle, gemakkelijke en betrouwbare oplossing voor het afvoeren van jouw afval, dan is onze dienst de perfecte keuze. Wij nemen de stress uit het afvoeren van afval, zodat jij je tijd aan belangrijkere dingen kunt besteden.
Wil je meer weten? Lees verder in onze FAQ of bel ons!
- Doen jullie ook het tilwerk en halen jullie het van een etage?Jazeker, wij doen al het tilwerk. Je hoeft het alleen maar aan te wijzen en wij zorgen ervoor dat de items verwijderd worden. Of de items op de zolder liggen of in de tuin. Voor ons maakt het niet uit. In sommige gevallen ( bij veel demontage of veel loopwerk) kan het zijn dat wij een toeslag hanteren. Deze wordt vooraf met je besproken.
- Maken jullie ook hele woningen leeg?Wij kunnen je ook van dienst zijn om een hele woning leeg te ruimen. Van zorgkamer tot appartement, van rijtjes huis tot herenhuis en van boerderij tot villa. Wij doen het allemaal. Klik hier voor meer informatie. Link naar https://afvalophaaldienst.nl/ontruiming/
- Wat doen jullie met de spullen?Onze naam zegt het al, Wij zijn van de Afval Ophaal Dienst. In de meeste gevallen halen wij kapotte, oude items op. Mochten wij bruikbare items tegenkomen dan doneren wij dat aan goede doelen of geven wij dit af bij de lokale Kringloop. Wij recyclen zoveel mogelijk door het afval gescheiden aan te bieden bij de afval verwerker. Lees meer over recycling.
- Mijn gewenste tijdsvenster is niet beschikbaar, wat kan ik nu doen om toch geholpen te wordenDe beschikbaarheid van ons zie je direct als je een boeking aan het maken bent. Je beschikbaarheid is direct zichtbaar. Staat jouw voorkeurs moment er niet bij, kies dan voor een ander moment en laat een notitie achter bij het maken van een boeking. Wij gaan dan kijken of we het kunnen aanpassen naar je gewenste moment. Ga er vanuit dat wij niet kunnen afwijken van de tijden die online te vinden zijn.
- Wat gebeurt er als er iets misgaat tijdens een ophaalopdracht?Al onze teams zijn aangesloten bij onze franchiseorganisatie en hebben een eigen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Mocht er onverhoopt schade ontstaan tijdens een ophaalopdracht, dan wordt dit afgehandeld door de verzekering van het betreffende team. Zo ben je altijd verzekerd van een goede afhandeling.
- Wat als mijn witgoed nog is aangesloten?Geen probleem! We helpen je graag met het loskoppelen van je witgoed. We kunnen eenvoudige handelingen uitvoeren, zoals het losmaken van stekkers en slangen. Voor het loskoppelen van stroompunten en waterleidingen werken we samen met professionals die we je kunnen aanbevelen. Zo ben je altijd verzekerd van een veilige en correcte afhandeling. We bespreken de mogelijkheden graag met je op locatie.
- Overige vragen?Heb je toch nog vragen dan zijn wij telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 0900-17:00 uur ( middag pauze van 1230 tot 1330uur ) Ons telefoonnummer is 085-0810588. Woensdag middag zijn wij telefonisch niet bereikbaar.
Afval Ophaal Dienst BV
Kloosterbaan 27, Roermond
4,8 823 reviews
-
Robert Ijsselstein ★★★★★ in de afgelopen week
Prima service keurig en vriendelijke mensen
Was snel en prima geregeld. -
Audrey Sankarsa ★★★★★ in de afgelopen week
Goed bereikbaar/goede communicatie/zeer behulpzaam/denk mee.
Zeer vriendelijk/kost wel wat maar ze kunnen wel snel de grofvuil ophalen.
Mijn ervaring is zeer positief! Zeker aan te raden! -
Marc Schultheis ★★★★★ in de afgelopen week
Snelle service, fijne mensen! -
Nico de Vries ★★★★★ in de afgelopen week
Zeer tevreden. Voorzichtig, goede communicatie en erg vlot.